Vår logotyp är mer än en symbol – den visar tydligt vem vi är och bygger igenkänning i varje möte. Logotypen är vår signatur, vårt avtryck och vårt löfte om att alltid stå för samma stolthet, kvalitet och gemenskap.
Använd alltid den fullfärgade standardlogotypen på vit, svart, blå eller grå bakgrund.
Håll en frizon runt logotypen som motsvarar minst halva logotypens höjd.
Minsta tillåtna storlek: 40 px på höjden.
Alternativ svart/vit version kan användas för merchandise eller design med begränsad färgskala.
Vår trollkarl är den officiella maskotsymbolen. Den delar samma färgpalett som den primära logotypen och fungerar som en lekfull, engagerande förlängning av varumärket – en symbol som stärker gemenskap och inkludering.
Supporterkultur – fan-merchandise, banderoller, flaggor, trummor.
Ungdomsidrott – träningsläger, diplom, material för barn och unga.
Event & aktivering – familjedagar, ungdomsturneringar, samarbeten med skolor.
Merchandise – klistermärken, vattenflaskor, hoodies, kepsar.
Matchkommunikation – bakgrund, förstärkning
Maskotlogotypen får användas mer fritt och lekfullt, men aldrig som officiell avsändare i formella sammanhang (pressmeddelanden, partnerkommunikation, riktlinjer)
Dra inte ut, beskär eller luta logotypen.
Använd inte föråldrade eller icke-auktoriserade versioner.
Använd aldrig maskoten som ersättning för primärlogotypen i officiell kommunikation.
Ändra inte färger eller lägg till effekter som inte finns i originaldesignen (maskotlogotypen får man dock lägga på filter om man t ex ska ha den i bakgrunden).
Försök att aldrig använda maskotlogotypen och primärlogotypen tillsammans.